Home Nadciśnienie Porady Jak zmniejszyć ryzyko żylaków?

Jak zmniejszyć ryzyko żylaków?

Każdego dnia praca, pośpiech, stres. Ale jest kilka prostych zasad, których przestrzeganie zmniejsza ryzyko rozwoju żylaków i problemów z żyłami kończyn dolnych. Zatem jeśli nie chcesz mieć z nimi problemów, zacznij je stosować.

  1. Często zmieniaj pozycję ciała. Wstawaj nawet na chwilę co 30 minut, żeby uruchomić krew w układzie żylnym.
  2. Regularne ćwiczenia, oczywiście poza pracą. Systematyczne ćwiczenia mięśni kończyn dolnych nie tylko wzmacniają serce, ale i poprawiają krążenie krwi w nogach.
  3. Pilnowanie masy ciała. Nadwaga jest czynnikiem ryzyka i już 10% redukcji masy ciała nie tylko poprawia kontrolę ciśnienia tętniczego, ale zmniejsza ryzyko problemów z żylakami.
  4. W pracy zwróć uwagę na strój. Staraj się unikać ubrań ciasno opinających talię – one ograniczają swobodny przepływ krwi przez krążenie żylne z nóg.
  5. Nie pal.
  6. Jeśli przewidujesz, że spędzisz dużo czasu w pozycji stojącej lub siedzącej rozważ założenie uciskowych pończoch odpowiednio dobranych do Twoich nóg.
  7. Jeśli możesz to staraj się unosić nogi w górę, przynajmniej przez 15 minut. Poprawi to odpływ krwi z nóg.

Pokaż więcej powiązanych artykułów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź także

Dieta oparta o rośliny – plant based diet. Czy aby jest dla nas dobra? Meandry rzeczywistości.

W lipcu 2017 roku na łamach Journal of the American College of Cardiology opublikowan…