Home Bez kategorii Dieta – co jeść?

Dieta – co jeść?

W tym cyklu proponować będziemy Państwu regularnie przykładowe jadłospisy – mówi się, że kluczem do serca mężczyzny jest żołądek – ojej!, jak ludzie pomylili tu terminy, a historia i literatura romansu wykorzystała to niecnie. Od wieków chodzi o to, że przez

“przez żołądek do serca?” – chodzi o to, że jest to droga do zachowania zdrowia serca! Ach te przekręcenia!

Przykład nadesłany przez Panią dietetyk Anetę Sokal.

Śniadanie: 

  • Pieczywo żytnie pełnoziarniste (2 kromki) z margaryną (2 płaskie łyżeczki) i szynką z indyka (2 plasterki)
  • Sałatka: seler naciowy, pomidor, nasiona słonecznika, olej lniany, otręby pszenne   (200 g)
  • Zielona herbata

Śniadanie II

  • Koktajl z jagód, malin i jogurtu naturalnego z płatkami owsianymi i dodatkiem miodu pszczelego (300 ml)
  • Woda mineralna

Obiad

  • Ziemniaki (3 średnie sztuki)
  • Kotlety z  soczewicy zielonej i mięsa z indyka  pieczone w  piekarniku (150g)
  • Surówka z marchwi i jabłka z olejem rzepakowym  (150g),
  • Woda mineralna

Podwieczorek

  • Pieczywo chrupkie (4 sztuki) z serem twarogowym (2 łyżki) i warzywami: sałata, pomidor, kiełki  (100g)
  • Woda mineralna

Kolacja

  • Tortilla pełnoziarnista (80 g)
  • Mięso z piersi z indyka (60g)
  • Warzywa: pomidor, sałata, rzodkiewka (200g)
  • Sos czosnkowy: jogurt naturalny, czosnek (4 łyżki)
  • Herbata czerwona

 

Zatem zachęcamy do wypróbowania! (może w weekend – a niedługo coś praktycznego na dni robocze!)

Oto pomysł na inny zestaw:

Śniadanie 

  • Pieczywo żytnie pełnoziarniste (2 kromki) z margaryną (2 płaskie łyżeczki)
  • Jajecznica (2 sztuki)
  • Surówka z pomidorów i cebuli z dodatkiem oliwy z oliwek (150g)
  • Herbata czarna

Śniadanie II

  • Wafle ryżowe (4 sztuki)
  • Ser twarogowy (3 łyżki) z rzodkiewką i kiełkami (80g),
  • Jabłko (1 duża sztuka)
  • Woda mineralna

Obiad

  • Kasza gryczana (¾ szklanki)
  • Filet z indyka (100g) pieczony z warzywami: cebula, por, marchew
  • Surówka z buraków i jabłka z olejem rzepakowym (150g)
  • Woda mineralna

Podwieczorek

  • Maślanka naturalna (1 szklanka ) z jagodami czarnymi (1 szklanka)  i pestkami dyni (2 łyżki),
  • Woda mineralna

Kolacja

  • Chleb pełnoziarnisty (2 kromki)
  • Sałatka (200g): pomidor, papryka, rukola, „mozzarella light”*(50g), cebula, oliwa z oliwek
  • Herbata zielona
Pokaż więcej powiązanych artykułów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź także

Niewydolność serca po zawale – jak zapobiegać?

Uszkodzenie funkcji skurczowej mięśnia sercowego zdolności do pompowania krwi, to jedno z …